15 dôvodov, prečo si vybrať práve Flyfit

Autor: Lucia Zeleňáková | 28.3.2018 o 7:03 | (upravené 28.3.2018 o 7:11) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  116x

V mojich doterajších článkoch ste sa mohli už dozvedieť, ako efektívne cvičiť a taktiež ako postupovať pri výbere a tvorbe vlastného tréningového plánu. Avšak, v tomto článku sa pozrieme na jedno konkrétne cvičenie – flyfit.

          Možno sa teraz pýtate, ale čo je to vlastne ten flyfit? V prvom rade musím upozorniť na to, že nie je flyfit ako flyfit. Každý tréner/inštruktor je iný a svoj tréning si dotvorí podľa seba. Ak však hovoríme o silovom flyfite, hovoríme o  komplexnom cvičení, ktoré spája v podstate všetko, čo sa spojiť dá. V rámci tohto tréningu dochádza k prepojeniu silového, kardio tréningu a strečingu, pričom sa využívajú cviky telu blízke, nakoľko hlavnou myšlienkou tohto cvičenia je zabezpečiť bezproblémový pohyb v bežnom živote.                                                                    Jednotlivé cviky sú navzájom poprepájané do väčších celkov, ktorých cieľom je dosiahnuť efektivitu pri precvičení jednotlivých svalov a svalových skupín. Tento proces by sme mohli rozdeliť do troch fáz: dynamická, statická a strečingová fáza. V praxi to vyzerá teda asi tak, že sval sa najskôr „napumpuje“ (posilnenie svalu), následne zastabilizuje a potom uvoľní a natiahne (aby nedošlo k jeho skráteniu). Tréning trvá približne 60 minút, pričom počas cvičenia využívate iba dve pomôcky – plachtu a vaše vlastné telo. A aké sú výhody? Pozrime sa na to:

  1. funkčný tréning – zabezpečená komplexnosť a precvičenie celého tela,
  2. posilnenie vnútorného svalstva – prioritne tzv. core (brucho, chrbát),
  3. cvičenie s vlastnou váhou – nižšie riziko zranení,
  4. zdravotné cvičenie – pomáha po zraneniach a pri prevencií,
  5. zlepšenie kondície a koordinácie – vďaka plachte je možné zapojiť i inak nezapojené svaly,
  6. prepojenie sily a strečingu – dynamická, statická a strečingová fáza,
  7. zlepšenie krvného obehu,
  8. pomoc pri tráviacich ťažkostiach,
  9. rozprúdenie lymfy – vďaka plachte dochádza k rozprúdeniu lymfy a podpore činnosti lymfatického systému,
  10. zlepšenie estetického vzhľadu – ako každé cvičenie i flyfit pomáha nielen pri znižovaní váhy, ale aj spevnení a vyformovaní postavy,
  11. prevencia proti vráskam – v rámci štruktúry tréningu sa trénuje aj dole hlavou, pričom dochádza k prekrveniu a teda flyfitom si môžete zabezpečiť i mladistvý vzhľad,
  12. nájdenie vlastných hraníc – pri tomto cvičení zistíte, že hranice naozaj neexistujú,
  13. prítomnosť kreativity,
  14. zvýšenie sebavedomia a sebadôvery – vďaka flyfitu sa budete cítiť sebavedomejšie a istejšie, taktiež pomáha pri depresií a nespavosti,
  15. a pre mňa osobne najkrajšia výhoda - možnosť skupinového tréningu – máte možnosť spoznať nových ľudí, z ktorých sa môžu stať neskôr vaši priatelia a vy získate oveľa viac než iba fyzické benefity v podobe vyformovanej postavy či zvýšenej kondície.

Lucia Zeleňnáková - Body & Mind Trainer 

Inštruktorka Flyfitu a Power jogy

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Majského péenky sa Najvyššiemu súdu nezdajú. Dal ich posúdiť znalcom

Podnikateľ môže dosiahnuť aj prerušenie súdu, ktorý sa ťahá už roky. Jeho spoluobžalovaný Brtva nedávno po verdikte ušiel.


Už ste čítali?