15 dôvodov, prečo si vybrať práve Flyfit

Autor: Lucia Zeleňáková | 28.3.2018 o 7:03 | (upravené 28.3.2018 o 7:11) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  146x

V mojich doterajších článkoch ste sa mohli už dozvedieť, ako efektívne cvičiť a taktiež ako postupovať pri výbere a tvorbe vlastného tréningového plánu. Avšak, v tomto článku sa pozrieme na jedno konkrétne cvičenie – flyfit.

          Možno sa teraz pýtate, ale čo je to vlastne ten flyfit? V prvom rade musím upozorniť na to, že nie je flyfit ako flyfit. Každý tréner/inštruktor je iný a svoj tréning si dotvorí podľa seba. Ak však hovoríme o silovom flyfite, hovoríme o  komplexnom cvičení, ktoré spája v podstate všetko, čo sa spojiť dá. V rámci tohto tréningu dochádza k prepojeniu silového, kardio tréningu a strečingu, pričom sa využívajú cviky telu blízke, nakoľko hlavnou myšlienkou tohto cvičenia je zabezpečiť bezproblémový pohyb v bežnom živote.                                                                    Jednotlivé cviky sú navzájom poprepájané do väčších celkov, ktorých cieľom je dosiahnuť efektivitu pri precvičení jednotlivých svalov a svalových skupín. Tento proces by sme mohli rozdeliť do troch fáz: dynamická, statická a strečingová fáza. V praxi to vyzerá teda asi tak, že sval sa najskôr „napumpuje“ (posilnenie svalu), následne zastabilizuje a potom uvoľní a natiahne (aby nedošlo k jeho skráteniu). Tréning trvá približne 60 minút, pričom počas cvičenia využívate iba dve pomôcky – plachtu a vaše vlastné telo. A aké sú výhody? Pozrime sa na to:

  1. funkčný tréning – zabezpečená komplexnosť a precvičenie celého tela,
  2. posilnenie vnútorného svalstva – prioritne tzv. core (brucho, chrbát),
  3. cvičenie s vlastnou váhou – nižšie riziko zranení,
  4. zdravotné cvičenie – pomáha po zraneniach a pri prevencií,
  5. zlepšenie kondície a koordinácie – vďaka plachte je možné zapojiť i inak nezapojené svaly,
  6. prepojenie sily a strečingu – dynamická, statická a strečingová fáza,
  7. zlepšenie krvného obehu,
  8. pomoc pri tráviacich ťažkostiach,
  9. rozprúdenie lymfy – vďaka plachte dochádza k rozprúdeniu lymfy a podpore činnosti lymfatického systému,
  10. zlepšenie estetického vzhľadu – ako každé cvičenie i flyfit pomáha nielen pri znižovaní váhy, ale aj spevnení a vyformovaní postavy,
  11. prevencia proti vráskam – v rámci štruktúry tréningu sa trénuje aj dole hlavou, pričom dochádza k prekrveniu a teda flyfitom si môžete zabezpečiť i mladistvý vzhľad,
  12. nájdenie vlastných hraníc – pri tomto cvičení zistíte, že hranice naozaj neexistujú,
  13. prítomnosť kreativity,
  14. zvýšenie sebavedomia a sebadôvery – vďaka flyfitu sa budete cítiť sebavedomejšie a istejšie, taktiež pomáha pri depresií a nespavosti,
  15. a pre mňa osobne najkrajšia výhoda - možnosť skupinového tréningu – máte možnosť spoznať nových ľudí, z ktorých sa môžu stať neskôr vaši priatelia a vy získate oveľa viac než iba fyzické benefity v podobe vyformovanej postavy či zvýšenej kondície.

Lucia Zeleňnáková - Body & Mind Trainer 

Inštruktorka Flyfitu a Power jogy

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovensko väzní boháča z Ruska, ktorý hovoril o úplatkoch pre Kremeľ

Valentin Vinogradov sa mal dopustiť podvodu pri obchode s nehnuteľnosťou. Nikomu pritom nevznikla škoda.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kúpiť lístky na hokej cez web? Nemožné

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Stĺpček Petra Schutza

O vydaní Vinogradova do Ruska by sa nemalo ani uvažovať

Rusko nie je právny štát.


Už ste čítali?