reklama

7 tipov, ako začať efektívne cvičiť a opustiť zónu komfortu

Aj vás trápi to, že chcete začať cvičiť, no neviete, ako to urobiť? Alebo ste aj skúšali začať, no nevedeli ste zotrvať? Som inštruktorkou skupinových cvičení a dennodenne sa stretávam s týmito otázkami zo strany klientov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 V prvom rade je dôležité podotknúť, že začať cvičiť nie je ťažké, na to vám stačí, ak vás niekto alebo niečo „nakopne“. Zrazu ste plný adrenalínu a rozhodnutý, že idete do toho. Nájdete si nejaké „fitko“, prípadne začnete cvičiť doma. Keď ste absolvovali „výberové konanie“ miesta, nastáva výber konkrétneho tréningu, pričom si položíte otázku: „Aký tréning mám zvoliť, aby som sa dostal čo najrýchlejšie do formy?“. 98 % ľudí zvolí tzv. kardio tréning, veď si poviete: „Keď už budem cvičiť, tak nech to stojí za to!“. Avšak, adrenalín a nadšenie rýchlo opadnú a 1/2 ľudí v tomto momente skončila. Zvyšok sa dostane do druhej fázy – fázy realizácie. Po prvom tréningu sa však väčšina cíti zničene a je sklamaná, ako klesla ich výkonnosť. Približne po týždni max. dvoch to vzdá ďalších 30 %. Stane sa totiž to, čomu ja hovorím „vystúpenie zo zóny komfortu“. Zrazu sa dostanete z úžasného pocitu nadšenia, plný adrenalínu do pocitov bolesti, vyčerpanosti (keďže nie ste až tak zvyknutý na fyzickú záťaž) a frustrácie, ktorých následok je pokles psychiky. Vôbec ste si to tak nepredstavovali a preto iba smutne skonštatujete, že: „Toto asi nie je pre mňa.“ A takto skončia ďalší a ďalší. Takže, reálne zotrvá pri cvičení asi tak 5% ľudí. Priebeh teda už poznáme. No, ako tomuto predísť? Na základe mojich pozorovaní ľudí a ich správania som prišla na niekoľko vecí, ktoré môžu človeku pomôcť nielen začať ale aj vydržať pri cvičení a zhrnula by som ich do nasledujúcich bodov:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. dajte si čas a nájdite zmysel v cvičení – nezačnite cvičiť, pokiaľ nebudete veriť v to čo robíte,

  2. ak nájdete zmysel cvičenia nájdete aj vnútornú motiváciu – vnútorná motivácia sa od tej vonkajšej líši tým, že nepotrebujete žiadny vonkajší element, na ktorom bude postavená (vaša motivácia bude vychádzať priamo z vás) a preto neskončíte ani ak sa rozídete s priateľom alebo vás prestane podporovať rodina, priatelia a pod.,

  3. ako náhle nájdete vnútornú motiváciu, nájdete tzv. chcenie – to vám pomôže i v momente, keď sa dostanete za tú pomyselnú hranicu „zóny komfortu“ a neprestanete.

V rámci praktických otázok je dôležité:

  1. nájdite si nejaké „fitko“ a cvičte tam, prípadne vonku v prírode (je dôležité, aby ste opustili priestor, ktorý vás láka k oddychu),

  2. zvoľte si tréning, ktorý vás bude baviť (ste kreatívny – hľadajte si cvičenie, pri ktorom neupadnete do stereotypu/ ste radi s ľuďmi – nájdite si nejaké zaujímavé skupinové cvičenie/ ste orientovaný na výkon – tak zvoľte beh, cyklistiku alebo niečo podobné), môžete si tiež nechať poradiť aj od nejakého trénera, možnosti sú neobmedzené,

  3. nezabúdajte, že „menej je niekedy viac“ - neprepáľte svoje tempo hneď na začiatku, dôkladne zvážte, koľko času si ste schopný v rámci týždňa vyčleniť vo svojom diári a taktiež aká intenzita tréningu vás bude posúvať dopredu a 

  4. posledná – najdôležitejšia vec – buďte disciplinovaný a vždy dokončujte to, čo začnete.

V momente, keď to splníte, nájdete spôsob, akým ste schopný nielen začať ale aj vydržať pri cvičení. 

Lucia Zeleňáková - Body & Mind Trainer 

Lucia Zeleňáková

Lucia Zeleňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Lucia Zeleňáková, mám 22 rokov a som študentkou II. stupňa na vysokej škole v oblasti ekonómie a podnikania. Pracujem ako inštruktorka skupinových cvičení v jednom z fitness centier v Bratislave. Mám dlhoročné skúsenosti v oblasti športu, nakoľko som pôsobila 10 rokov ako profesionálna športovkyňa vo viacerých kluboch a taktiež ma trénovalo vyše 25 trénerov. Som certifikovanou inštruktorkou flyfitu, ayfly tréningu a power jogy a prostredníctvom mojich článkov, by som vám chcela sprostredkovať moje vedomosti a skúsenosti v oblasti športu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu